პროგრამის სახელწოდება
მასწავლებლის მომზადების საგანმანათლებლო პროგრამა - "მასწავლებელი“- 60 კრედიტი
პროგრამის ავტორები:
ქეთევან ჭკუასელი, პროფესორი
მისანიჭებელი კვალიფიკაცია
კვალიფიკაციას არ ანიჭებს
სწავლების ენა
ქართული
															მასწავლებლის მომზადების საგანმანათლებლო პროგრამის მიზანია მასწავლებლის პროფესიული სტანდარტით გათვალისწინებული წარჩინებული მასწავლებლის /და მასწავლებლის საქმიანობის დაწყების, პროფესიული განვითარებისა და კარიერული წინსვლის სქემით გათვალისწინებული უფროსი მასწავლებლის / კომპეტენციის მქონე პედაგოგების მომზადება, კერძოდ, ეროვნული სასწავლო გეგმის შესაბამისი დარგის / საგნის სპეციალისტის აღჭურვა პედაგოგიკურ-ფსიქოლოგიური დარგობრივი კომპეტენციებით. პროგრამა უზრუნველყოფს სტუდენტმა მიიღოს ცოდნა სასწავლო-სააღმზრდელო პროცესის ძირითად კანონზომიერებების შესახებ და შეძლოს საგნობრივ ცოდნასთან მისი ეფექტიანი ინტეგრირების საშუალებით წარმატებული პედაგოგიური პრაქტიკის განხორციელება.
															ეროვნული სასწავლო გეგმის შესაბამისი დარგის ბაკალავრი/მაგისტრი ან მასთან გათანაბრებული აკადემიური ხარისხის მქონე პირი, რომელსაც საგნობრივი კომპეტენცია დადასტურებული აქვს შეფასებისა და გამოცდების ეროვნული ცენტრის მიერ ორგანიზებული გამოცდით;
															ცოდნა და გაცნობიერება
კურსის დასრულების შემდეგ სტუდენტმა უნდა იცოდეს:
- პედაგოგიკურ / ფსიქოლოგიური დისციპლინები - მასწავლებლის პროფესიული სტანდარტი:
 - პედაგოგიკის ძირითადი ცნებები - აღზრდა, განათლება, სწა3ვლება,
 - პედაგოგიკის მეთოდოლოგიური საფუძვლები და საკუთარი პედაგოგიური პრაქტიკის კვლევის მეთოდები,
 - პიროვნების ფორმირების ფაქტორები,
 - აღზრდის მიზანი და ამოცანები,
 - განათლების სისტემის რაობა და მისი სამართლებრივი საფუძვლები,
 - ზოგადი განათლების ეროვნული მიზნები,
 - დიდაქტიკური და ზოგადპედაგოგიკური პრინციპები,
 - სწავლების მეთოდები,
 - განათლებისთანამედროვე ტექნოლოგიები,
 - შეფასების სახეები და მეთოდები,
 - სასწავლო პროცესში მოზარდის უფლებების დაცვის საკითხები,
 - მოზარდის ასაკობრივი და ინდივიდუალური თავისებურები,
 - განვითარების ფსიქოლოგიური თეორიები,
 - კლასის მართვის თეორიული საფუძვლები,
 - ინკლუზიური განათლების ძირითადი პრინციპები,
 - სასწავლო დისციპლინების სწავლების მეთოდიკა,
 - პროფესიულ-ეთიკური ნორმები,
 - მშობლებთან თანამშრომლობის ფორმები,
 - უწყვეტი პროფესიული განვითარების საჭიროების შესახებ.
 
ცოდნის პრაქტიკაში გამოყენება
პროგრამის დასრულების შემდეგ სტუდენტს უნდა შეეძლოს:
- კონკრეტულ სასწავლო-სააღმზრდელო პროცესში პედაგოგიკის ძირითადი ცნებების მიზნობრივად გამოყენება,
 - აღზრდის მიზნიდან გამომდინარე, კონკრეტული ამოცანების დასახვა და გადაჭრის გზების მოძებნა,
 - სასწავლო პროცესის მიზანმიმართული დაგეგმვა და მართვა,
 - სასწავლო საგნობრივი პროგრამის ანალიზი და დაგეგმვა,
 - მოსწავლეთა მოტივაციის ამაღლება,
 - კლასის ეფექტური მართვა,
 - გაკვეთილის ეტაპების მართვა,
 - სწავლება / სწავლის პროცესის მრავალფეროვანი მეთოდებისა და სტრატეგიების გამოყენება,
 - შეფასების სისტემის მეთოდების მორგება კონკრეტულ სასწავლო სიტუაციასთან,
 - სასწავლო-სააღმზრდელო პროცესში ინკლუზიის სწორად განხორციელება სპეციალურ მასწავლებელთან თანამშრომლობით საგანმანათლებლო საჭიროების მქონე მოსწავლეებისათვის შესაბამისი სასწავლო გარემოს შექმნა და სასწავლო პროცესის მართვა,
 - ჯანსაღი და უსაფრთხო გარემოს შექმნა,
 - პროფესიულ-ეთიკური ნორმების დაცვა,
 - სასწავლო პროცესში მშობლებთან და კოლეგებთან თანამშრომლობა,
 - სასწავლო რესურსების გამოყენების უნარი,
 - საკუთარი საქმიანობის რეფლექსიის, შეფასებისა და თვითკრიტიკის უნარი.
 
დასკვნის უნარი:
პროგრამის დასრულების შემდეგ სტუდენტს უნდა შეეძლოს:
- კოლეგებთან ერთად სპეციალური კვლევითი საქმიანობების დაგეგმვა, განხორციელება და პრაქტიკაში გამოყენება,
 - საკუთარ სამუშაო სფეროში ინფორმაციის მოპოვების, დამუშავების, ანალიზისა და დასკვნის გაკეთების უნარი,
 - სასწავლო პროცესში პრობლემის განსაზღვრის, ანალიზისა და გადაწყვეტის გზების დასახვის უნარი.
 
კომუნიკაციის უნარი:
პროგრამის დასრულების შემდეგ სტუდენტს უნდა შეეძლოს:
- სხვათა აზრებისა და არგუმენტების მოსმენა და კონსტრუქციული დიალოგის წარმართვა, აკადემიურ და პროფესიულ საზოგადოებასთან კომუნიკაცია,
 - ქართულ და უცხო ენაზე პროფესიულ და არაპროფესიულ საზოგადოებასთან დისკუსია,
 - პროფესიული საქმიანობისა და პრობლემების შესახებ წერილობითი დოკუმენტაციის წარმოება,
 - თანამედროვე საინფორმაციო ტექნოლოგიების შემოქმედებითად გამოყენება,
 - კულტურათაშორისი დიალოგი.
 
სწავლის უნარი:
- პროგრამის დასრულების შემდეგ სტუდენტს უნდა ჰქონდეს:
 - მოცემულ დისციპლინაში ახალი მასალის მოძიებისა და დამოუკიდებლად სწავლის უნარი,
 - საკუთარი პროფესიული საჭიროებების განსაზღვრის, განვითარების გზებისა და საშუალებების მოძიებისა და განხორციელების უნარი,
 - უწყვეტი პროფესიული განვითარების საჭიროებების გაცნობიერებისა და რეცეფციის უნარი.
 
ღირებულებები:
პროგრამის დასრულების შემდეგ სტუდენტს უნდა ჰქონდეს:
- პროგრამის გავლა მსმენელს გაუფართოებს მსოფლმხედველობრივ თვალსაწიერს აღნიშნულ სფეროში და დაეხმარება მას შეიძინოს სწავლება/სწავლის პროცესისათვის ისეთი არსებითი ზნეობრივი ღირებულებები, როგორებიცაა:
 - მოსწავლის პიროვნების პატივისცემა,
 - მოსწავლის უფლებებისა და მოვალეობების პატივისცემა,
 - მოსწავლეებისადმი ობიექტური და თანასწორი დამოკიდებულება,
 - მოსწავლეებში ზოგადსაკაცობრიო და ეროვნული ღირებულებების დამკვიდრებისა და განვითარების ხელშეწყობა,
 - პროფესიული ეთიკური ღირებულებები,
 - თანამშრომლობითი უნარები,
 - სასწავლო პროფესიული გარემოს განვითარების მოტივაცია,
 - მშობელთა საზოგადოებასთან თანამშრომლობითი დამოკიდებულება.
 
															ზოგადსაგანმანათლებლო სკოლის საბაზო და საშუალო საფეხურის ( 7-12 კლასები) შესაბამისი საგნის მასწავლებელი